I terapeutteamet har vi siden 1996 hjulpet danske kommuner med at effektivisere sagsbehandlingen. Vi tiltræder der hvor der er behov, lige fra specialrådgivning i enkelt sager til ekstra hænder til sagsbehandlingen.
Vi er fysio- og ergoterapeutiske specialister, der til sammen har en dyb indsigt i hjælpemiddelområdet. Derfor kan I bruge os til de opgaver der kræver særlig viden, og som hurtigt trækker på ressourcerne for jeres egne sagsbehandlere.
Benyt os til præcis jeres behov, og indgå en klippekortsaftale for at få fuld adgang til alle services til en attraktiv pris.
Komplicerede sager kan både koste tid for jeres medarbejdere og medføre unødige omkostninger, hvis borgeren ikke vurderes på det rette grundlag, og der senere skal investeres yderligere i sagen.
Lad os hjælpe jer med at undersøge og indhente relevante oplysninger i forhold til borgerens ansøgning, så jeres medarbejder kan træffe afgørelser på det rette beslutningsgrundlag i komplicerede sager. Vi gør det hurtigt, uvildigt og sikkert.
Vi kan både specialrådgive i enkeltsager og giver gerne vores viden til jeres/afdelingens medarbejder.
Det kan vi hjælpe med:
Læs mere i vores
ydelseskatalog eller læs mere om de enkelte ydelser her på siden.
PRIVATLIVSPOLITIK: Falck Hjælpemidler opbevarer relevante oplysninger om en specifik borger, så længe en sag er aktiv. Disse oplysninger omhandler navn, adresse, e-mail, telefonnummer, cpr.nr., diagnoser og helbredsoplysninger. Oplysninger opbevares i henhold til dataforordningsloven. Udelukkende autoriserede, ansatte terapeuter i Falck Hjælpemidler samt disses overordnede har adgang til opbevarede dokumenter. Ved en sags afslutning fremsendes alle data og notater til den rekvirerende kommune og data slettes hos Falck Hjælpemidler. Falck Hjælpemidler opbevarer opgørelse over henvisningstyper og en kommunes brug af ydelser med henblik på at kunne dokumentere og fakturere for ydelser. Disse oplysninger opbevares i 5 regnskabsår i henhold til bogføringsloven. Dette inkluderer borgeres cpr.numre.